![]() ![]() | |
Localización | Espadana sobre as cubertas |
---|---|
Diámetro | 44 |
Altura bronce | 44 |
Borde | 5 |
Peso aproximado | 49 |
Año fundición | 1550ca |
Descripción | A campá ten dúas inscripciones en monotipo, é dicir cun molde único para cada inscripción no canto de realizarse letra a letra como é habitual; esta técnica indica campás realizadas en serie, sen destino nin dedicación concretas. Di " + " "te de um lau da mus" "abe maria" A segunda escríbese habitualmente "ave maria". "TE DEUM LAUDAMUS: TE DOMINUM CONFITEMUR. TE AETERNUM PATREM OMNIS TERRA VENERATUR." que se pode traducir como CHE ENCOMIAMOS OH DEUS, CONFESÁMOSCHE SEÑOR, A TI PAI ETERNO VENÉRACHE TODA A CREACIÓN. O TE DEUM, chamado ás veces Himno Ambrosiano porque se asociou con San Ambrosio, é un himno tradicional de alegría e de acción de grazas. Atribuír primeiro a San Ambrosio, a San Agustín ou a San Hilario, pero parece seguro que o seu autor sexa Nicetas, bispo de Remesiana (século IV). Utilízase á conclusión do Oficio de Lecturas na Liturgia das Horas fóra de Cuaresma, diariamente nas Oitavas de Pascua e de Nadal, e nas Solemnidades e Festividades. "AVE MARIA GRATIA PLENA DOMINUS TECUM" é unha variante do saúdo angélico a María en Lc 1:28, onde escriben "AVE, GRATIA PLENA, DOMINUS TECUM" que pode traducirse como CHE SAÚDO, CHEA DE GRAZA, O SEÑOR ESTÁ CONTIGO" A inclusión do nome de María, que no relato evangélico figura no versículo anterior, é habitual nestes textos. Tamén é relativamente normal a confusión de GRAZA por GRATIA, nun momento en que as linguas vulgares comezan a ter máis uso que o latín. Continua co saúdo de Isabel á súa curmá María en Lc 1:42 "BENEDICTA TU INTER MULIERES, ET BENEDICTUS FRUCTUS VENTRIS TUI" que adoita traducirse como BENDITA TI ENTRE AS MULLERES E BENDITO O FROITO DO TEU VENTRE. |
Inscripción tercio | (2 cordóns) / " + " "te de um lau da mus" (monotipo) (decoración xeométrica) "abe maria" (monotipo) (decoración xeométrica) / (2 cordóns) |
Inscripción medio | (03) (cruz de calvario e dous elementos ondulados ao pé) (09) (Ecce Homo) / (2 cordóns) |
Inscripción medio pie | (3 cordóns) / (3 cordóns) |
Prima | Sib 5 +43 |
Hum | Sib 4 +43 |
Tercera menor | Mib 6 +13 |
Octava | Si 6 +24 |
Toques tradicionales | Abalo. |
Yugo | Cepo madeira CLOCK-O-MATIC |
Estado original | Campá de sinais desde o coro aos campaneiros. |
Estado anterior | Situada na sala das campás. Motor de volteo continuo MURUA, con exceso de engrase. Badalo moi mal atado e oxidado. Asas (pintadas de verde). Cuberta dunha capa de sucidade e moitas manchas de pintura. No interior "R. S". En 2014 o cepo está repintado de verde e o motor continuo ten pintado o número 15. Volteo continuo. É sorprendente que a campá máis antiga do conxunto foi a máis utilizada, tocando seguramente dun xeito non tradicional. |
Estado de conservación | Restaurada en 2015, cunha limpeza superficial exterior, e conservando os grafitos interiores. Asa badalera nova atornillada e badal novo para abalo. Recolocada no seu lugar orixinal, cun novo cepo, sen outros mecanismos para o toque automático ou manual, forma parte do circuíto de visitas ás cubertas da Catedral. |
Protección | Protección genérica ao atoparse nun BIC declarado. No entanto debería incoarse expediente para declarala Ben Moble de Interese Cultural. |
Valoración | En caso de rotura soamente pode ser soldada. Pode ser remplazada por unha réplica. |
Instalación | A instalación é tradicional e debe ser conservada para protexer a sonoridad e outros valores culturais. Calquera mecanización deberá conservar estas calidades e reproducir os toques tradicionais. |
Autores | |
Editor | LLOP i BAYO, Francesc |
Fecha | 15-07-2017 |
75 Fotos |
Campanas de México ✱ Actualización 04-07-2024 ✱ 083038@gmail.com